Zapraszamy do udziału w wykładzie o bezpieczeństwie osób 60+, zorganizowanym w ramach kampanii „Stop manipulacji – nie daj się oszukać”.
Wykład odbędzie się już 17 listopada o godzinie 13:00 w Krakowie w Jagiellońskim Uniwersytecie Trzeciego Wieku – Kolegium Śląskie, al. Mickiewicza 3, sala 30.
Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny!
Celem wykładu jest zwiększenie świadomości w temacie zagrożenia różnego typu oszustwami wśród osób starszych. W ten sposób, Stowarzyszenie MANKO – Głos Seniora przestrzega seniorów przed manipulatorami i informuje jak nie da się oszukać. Tylko w przeciągu dwóch lat, oszuści wymyślili ponad 50 różnych modyfikacji technik manipulacyjnych i oszustw.
Link do zapowiedzi na naszym profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/GlosSeniora/posts/pfbid037R1x3qmGt8PXWuRXhcdoTE4bwMxVoYrDJN7kFPTijNPxSkNYEWmQ8FqLduyBb9NSl
Link do zapowiedzi na naszej stronie internetowej Głosu Seniora: https://glosseniora.pl/2022/11/15/zapraszamy-na-wyklad-o-bezpieczenstwie-osob-60-stop-manipulacji-nie-daj-sie-oszukac/
———
Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.
Linki do naszych stron:
- FB Głosu Seniora: https://www.facebook.com/GlosSeniora
- FB Stop Manipulacji – nie daj się oszukać: https://www.facebook.com/StopManipulacjiNieDajSieOszukac
- Strona internetowa Głosu Seniora: https://glosseniora.pl/
- Strona internetowa Stop Manipulacji – nie daj się oszukać: https://niedajmysieoszukac.pl/
O kampanii:
Kampania Stop Manipulacji – nie daj się oszukać! ma za zadanie zwiększenie świadomości konsumentów.
Jej głównym celem jest edukacja w obszarze oszczędności, ekonomii, praw konsumenta, manipulacyjnych technik sprzedaży i bezpieczeństwa. Projekt skierowany jest do seniorów, którzy są głównymi adresatami pokazów oraz prezentacji. Goście zapraszani na tego typu spotkania (pokazy, prezentacje, bezpłatne badania) nie są właściwie informowani o celu handlowym, bywają wprowadzani w błąd co do właściwości produktów. W trakcie spotkań bywa wywierana presja i wątpliwy etycznie nacisk na potencjalnych klientów (np. poprzez odwoływanie się do odpowiedzialności za zdrowie i życie rodziny). Klienci po zakupie nie otrzymują wszystkich dokumentów ani nie są informowani o swoich prawach, w szczególności o prawie do odstąpienia od umowy. Zwracamy się również do samorządów oraz przedstawicieli branży hotelarskiej, aby zrezygnowali z wynajmowania swoich powierzchni pod prezentacje sprzedażowe